BENEFICIS DE PRACTICAR RUNNING A LA PLATJA

Running i platja

BENEFICIS DE PRACTICAR RUNNING A LA PLATJA

Arriba l’estiu i a moltes persones els agrada passar estones vora el mar. Uns per relaxar-se, altres per jugar, i cada vegada més gent aprofita per fer esport.

Has provat mai de fer running a la platja? 

Desde Esports10 t’animem a fer-ho! perquè? aquí t’indiquem quins beneficis aporta  fer aquest exercici en aquest nou terreny.

BENEFICIS DEL RUNNING A LA PLATJA

 
  • Cremes més calories: el terreny tou ofereix una resistència que els músculs del tren inferior han de superar per seguir avançant: produïr la força muscular necessària per donar suport, propulsar i controlar l’equilibri del cos i moure les extremitats. 
  • Antiestrès: desconnexió total en un paratge natural. Tu, la platja i el mar.
  • Millora la respiració: Inhalarás un aire molt més pur.
  • Enfortiràs els turmells: el contacte dels peus amb la sorra farà que l’hagis de moure i el peu s’enforteixi.
  • Entrenament complet: La sorra pot ser l’espai perfecte per fer exercicis de canvi de direcció en un terreny inestable.
  • Repte: córrer mirant la gran quantitat de terreny pot fer que sigui tot un repte!.
 

 

CÓRRER DESCALÇ O AMB SABATILLES?

 

Hem de tenir en compte que realitzarem un exercici sobre una superfície per la qual no estem habituats a desplaçar-nos.

És per això que si estem acostumats a córrer per una superficies dura i plana amb unes sabatilles d’un dia per l’altre, és molt possible que si ho fas descalç i en una superficie irregular i més tova, acabis amb una lesió.

No només seràs susceptible a possibles esquinços de turmell, sinó a tendinitis de genoll, problemes a la planta i al tendó d’Aquil·les, i tota mena de dolors musculars.

 “És molt important fer-ho amb un calçat adequat”

També aconsellem fer una primera presa de contacte simplement caminant uns dies abans de posar-te a córrer.

 

CONSELLS PER FER RUNNING A LA PLATJA

 

La millor hora per sortir a córrer seria d’hora al matí, de manera que evitaràs l’aglomeració de la gent (sobretot a l’estiu), i a més seria molt bona forma de començar el dia fent exercici físic. 

 
També pots optar per córrer quan es pon el sol, un moment molt agradable en el que també et pots relaxar un cop hagis acabat la teva fita.
 

És important evitar sortir a córrer per la platja a les hores centrals del dia ja que l’elevada temperatura i l’alt grau d’humitat poden provocar deshidratació.

T’aconsellem dur roba esportiva: samarreta i pantaló curt principalment de cotó o fibres que absorveixin bé la suor, optant millor per colors clars.

I saps quina és la millor recomanació per acabar l’entrenament a la platja?

Dóna’t un bany!

Acabaràs amb la calor, et refrescaràs i pots aprofitar també per fer alguns llargs, ja de forma més pausada.

Tanca els ulls i deixa’t endur per la banda sonora del mar…

A Esports10 tenim la millor equipació per running

Visita’ns al c/ Dr. Ferran, 2 de Cardedeu!!